Loading...
 Start Page
Σάββατο 08 Αύγ 2020
Κύριε Δήμαρχε,
Είναι γνωστό τοις πάσι ότι πολλά χιλιόμετρα παραλιακών δρόμων, εντός
των ορίων του Δήμου Πατρέων έχουν μετατραπεί σε μονοπάτια θανάτου
λόγω μη ανακατασκευής τους. Επίσης είναι γνωστό ότι η μεγάλη ζημιά
του οδοστρώματος που κάνει τους δρόμους αδιάβαστους και τους έχει
μεταβάλει σε διαδρόμους βομβαρδισμένου αεροδρομίου, οφείλεται στην
διάβρωση των ακτών, αφού οι συγκεκριμένοι παραλιακοί δρόμοι έχουν
κατασκευαστεί σχεδόν μέσα στον αιγιαλό ή πάντως τους «σιγοτρώει» το
θαλάσσιο κύμα, προκαλώντας κουφώσεις σε επικίνδυνο βαθμό.
Επειδή, όπως αυτολεξεί υπογραμμίζει ο κ. Π. Κακούνης διευθυντής
Κτηματικής Υπηρεσίας στην εφημερίδα «Πελοπόννησο» : ‘’Πρέπει να γίνει
ένα γιγαντιαίο αντιδιαβρωτικό έργο σοβαρής μορφής που θα στηρίζεται
σε τεχνική μελέτη που θα δείχνει το επικίνδυνο σημείο, ώστε να ζητηθεί η
παραχώρηση του χώρου (συγκεκριμένου εμβαδού), για να γίνει το -
συγκεκριμένο - έργο που θα εγκριθεί».
Επειδή στην ίδια συνέντευξη ο κ. Π. Κακούνης ακόμα τονίζει:
«Αν πάμε να επιδιορθώσουμε τον ασφαλτοτάπητα, πολύ σύντομα θα το
βρούμε μπροστά μας. Δεν λύνεται έτσι το πρόβλημα…» Μάλιστα
προσθέτει και εξηγεί ότι ‘’δεν εξετάζει η Κτηματική τις μελέτες. Απλά τις
διαβιβάζει για να ληφθούν οι αναγκαίες γνωμοδοτήσεις και να δοθεί η
άδεια για την παραχώρηση του χώρου που πρέπει να γίνουν οι
παρεμβάσεις.

Επειδή οι παρακάτω αποκαλύψεις του Διευθυντή της Κτηματικής -εάν
ευσταθούν- είναι συγκλονιστικές και τις παραθέτουμε αυτούσιες:
«Από τον Ιούλιο του 2019 που ανέλαβε την διεύθυνση της Κτηματικής, ο
Π. Κακούνης ξεκίνησε την αλληλογραφία με τον Δήμο Πατρέων για να
εξεταστεί από κοινού η εξεύρεση λύσης. «Υπάρχουν έγγραφα τον
Αύγουστο του '19, τον Σεπτέμβριο του '19, το Γενάρη του '20 και το
τελευταίο τον Φεβρουάριο του '20. Ενδιάμεσα έγιναν δύο συσκέψεις στο
Δήμο και το 2015 άλλη μία. Εκεί, κάθε υπηρεσία είπε αυτό που πρέπει να
γίνει. Από την πλευρά μου είπα: Να κλείσουμε τα μάτια μας; Είναι δυνατόν
35 χιλιόμετρα παραλιακού δρόμου να γίνει χωρίς μελέτη;»…Τόνισα ότι
πρέπει να συνταχθούν μελέτες. Μου είπαν ότι είναι χρονοβόρες οι
διαδικασίες. Απάντησα: Ο,τι δεν ξεκινάει, δεν τελειώνει… Πρότεινα να
ξεκινήσουν τις μελέτες και δεσμεύτηκα να τις διαβιβάσω αυθημερόν.
Έχουμε περάσει τόσοι μήνες. Δεν έχω τίποτα με κανέναν. Πρέπει όμως να
ξεκαθαρίσουμε κάτι. Δεν μπορεί η Κτηματική να κλείσει τα μάτια της σε
ένα έργο χωρίς μελέτες. Δεν θεωρώ ότι θα λυθεί το πρόβλημα χωρίς
μελέτη…».
Τέλος, επειδή όπως μας πληροφόρησε ο Αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας κ. Χ.
Μπονάνος η Περιφέρεια εισηγείται με έγγραφο της προς την Γενική
Γραμματεία Προστασίας, να επιτραπούν οι εργασίες στους
κατεστραμμένους δρόμους, αφού πρόκειται για την ασφάλεια των
πολιτών.
Κατόπιν όλων των ανωτέρω κ. Δήμαρχε ερωτάσθε:
1. Πράγματι δεν υπάρχουν μελέτες για την διάβρωση ακτών 35 k,
και εξ αυτού του λόγου δεν μπορούν να ανακατασκευαστούν οι
κατεστραμμένοι από την διάβρωση και άκρως επικίνδυνοι
παραλιακοί δρόμοι;
2. Γνωρίζετε ότι ο νόμος 4607/2019 ορίζει ότι ο Δήμος που θα
εκτελέσει τις εργασίες ακόμα και στις περιπτώσεις έκτακτης
ανάγκης, υποχρεούται να ζητήσει την νομιμοποίηση τους,
καθώς θεωρούνται ότι έγιναν αυθαίρετες εργασίες οδοποιίας,
ακόμα και αν πρόκειται για εργασίες αποκατάστασης παλαιών
παραλιακών δρόμων;
3. Γνωρίζετε ότι ο χρόνος για την νομιμοποίηση εκπνέει τον
Απρίλιο του 2021 και ως εκ τούτου μέχρι τότε πρέπει να έχετε
υποβάλει κάθε σχετικό αίτημα νομιμοποίησης;
4. Έχετε κινήσει τις παραπάνω διαδικασίες νομιμοποίησης;

5. Τι απαντάτε στο Δημοτικό Συμβούλιο και στους συνδημότες μας
στα ανωτέρω λεγόμενα του Διευθυντή της Κτηματικής, ο οποίος
προχώρησε ένα βήμα παραπέρα και στο τελευταίο έγγραφό του
ζήτησε από το Δήμο να ορίσει μια επιτροπή με τη συμμετοχή
τεχνικών του, και εκπροσώπους του Λιμεναρχείου, της
Κτηματικής και της Τροχαίας, που θα αναλάβει να καταγράψει
τα επικίνδυνα σημεία για να γίνει μια προσωρινή αποκατάσταση.
Ο όρος «προσωρινή» σημαίνει ότι δεν θα πέσει σκυρόδεμα, αλλά
χαλίκι για να εξασφαλιστεί η βατότητα και να μην αποκλειστούν
σπίτια, επιχειρήσεις και προπαντός να υπάρχει ασφάλεια για
τους διερχόμενους. «Μέχρι σήμερα δεν έχω καμία ανταπόκριση
σε αυτή την πρόταση. Δεν υπάρχει κάποια υποχρέωση απέναντί
μας.
6. Αληθεύει πως το γεγονός ότι δεν προχωράει η αποκατάσταση
με υπαιτιότητα της Κτηματικής και δεν υπάρχει καμία
καθυστέρηση από την υπηρεσία ;
7. Τέλος, αληθεύει ότι η Κτηματική εδώ και πολλούς μήνες, ενώ
έχει ζητήσει τους ιδιοκτήτες – βιλοφόρους, που έχουν
καταπατήσει δημόσιες εκτάσεις και ακόμα στον αιγιαλό έχουν
κτίσει μάντρες και άλλες παράνομες κατασκευές από το
Πράσινο Λιμανάκι προς Ψαθόπυργο, σε πολλά χιλιόμετρα, οι
υπηρεσίες του Δήμου -με εντολή Δημάρχου - δεν απαντούν, γιατί
είναι και ο ίδιος ένας εκ των ιδιοκτητών`;
8. Εσείς προσωπικά κ. Δήμαρχε και οι αρμόδιοι διευθυντές έχετε
παραλάβει και έχετε μελετήσει τα συνημμένα έγγραφα που σας
έστειλε η Κτηματική Υπηρεσία στις 3.6.20 με αρ. πρωτ. 39321
και στις 5.3 με αρ. πρωτ. 2134.24/177/2020 μαζί με 15
φωτοαντίγραφα τεχνικών εκθέσεων μετά συνημμένων
τοπογραφικών αποσπασμάτων, τα οποία απεικονίζονται οι
κατασκευές και οι παρεμβάσεις σε χώρους αιγιαλού και
παραλίας;
Ο ερωτών
Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης
«ΝΕΑ ΠΑΤΡΑ»

Νέα Πάτρα

ΝΙΚΟΣ Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

 

Μιαούλη 48, Πάτρα, Τ.Κ: 262 22 / Τηλέφωνο: 2610 344 700 και 2610 344 702 / E-mail: ninikolopoulos@gmail.com

© Copyright 2019 - 2020 Νίκος Ι. Νικολόπουλος - Υποψήφιος Δήμαρχος Δήμου Πατρέων