Loading...
 Start Page
"ΝΕΑ ΠΑΤΡΑ" Πρόγραμμα - Θεματική: Πάτρα  Έξυπνη Πόλη (Smart City)
Κλίκ για μεγέθυνση
Πέμπτη 11 Απρ 2019

Η έξυπνη πόλη είναι ο τόπος – κοινότητα που αξιοποιεί γνώση, τεχνολογία και καινοτομία για τη βιώσιμη ανάπτυξη- ευνοώντας την ποιότητα σε όλες τις ανθρώπινες δραστηριότητες, προϊόντα και υπηρεσίες, με σεβασμό στην περιβαλλοντική και πολιτιστική κληρονομιά.
Τα κοινωνικά μέσα προσφέρουν μία έτοιμη πλατφόρμα για ενημέρωση και για διαμοιρασμό ιδεών που μπορούν να αξιοποιηθούν από το Δήμο Πατρέων για την αλληλοεπίδρασή του με τις πολίτες.

Η πρόσβαση του πολίτη στην πληροφόρηση αποτελεί την βασική παράμετρο της δυνατότητας άμεσης παρέμβασής του στην διαχείριση των κοινών, της συμμετοχής του στην διαδικασία του δημοκρατικού προγραμματισμού και φυσικά στην αναπτυξιακή διαδικασία.

Η τεχνολογία ενώνει πηγές δεδομένων ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, αποκεντρωμένες αποθήκες ενέργειας, αστικές και υπεραστικές μεταφορές, ασύρματα δίκτυα που μιλάνε σε οικοδομικά υλικά, έξυπνα κτήρια με μηδενικές εκπομπές C02 κ.ο.κ. Η διαχείριση αυτών των δεδομένων μέσω της καινοτόμου τεχνολογίας Narrow-Band Internet of Things (NB-IoT) οδηγεί σε εξοικονόμηση χρόνου, κόστους και ενέργειας. Η τεχνολογία NB-IoT προσφέρει τη δυνατότητα διασύνδεσης συσκευών (αισθητήρες κ.λπ.) ευκολότερα, ασφαλέστερα, χωρίς τη χρήση ειδικού εξοπλισμού και με χαμηλό κόστος. Η μετάδοση των δεδομένων γίνεται μέσω δικτύου κινητής ΝΒ-ΙοΤ, το οποίο προσφέρει: κάλυψη ακόμα και σε εσωτερικούς χώρους, χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας, αυξάνοντας τη διάρκεια της μπαταρίας των συσκευών έως και 10 έτη, μεγαλύτερη ασφάλεια στην κίνηση δεδομένων και χαμηλό κόστος χρήσης.

Η τεχνολογία λοιπόν θα χρησιμοποιηθεί ως μέσο για την κοινωνική ένταξη, τις ίσες ευκαιρίες και τη συμμετοχή όλων στη λήψη αποφάσεων.
Μεταξύ άλλων προσπαθειών για την αξιοποίηση των κοινωνικών μέσων, η '' ΝΕΑ ΠΑΤΡΑ" θα στοχεύσει στα παρακάτω:
• Στην άμεση δημιουργία πλατφόρμας λογισμικού «e-15190 Βελτιώνω την πόλη μου». Θα επιτρέπει στους πολίτες να αναφέρουν μέσω διαδικτύου τα τοπικά προβλήματα. Είτε πρόκειται για ένα ογκώδες αντικείμενο που πρέπει να απομακρυνθεί, είτε για ένα χαλασμένο κάδο, είτε για μια καμένη λάμπα ηλεκτροφωτισμού είτε για τα σπασμένα πλακάκια στα πεζοδρόμια, ο πολίτης μπορεί με πολύ απλές κινήσεις να καταγράψει το αίτημά του, να τραβήξει φωτογραφίες που αφορούν στο αίτημα, να τις αποστείλει ηλεκτρονικά στο δήμο και να παρακολουθήσει την εξέλιξή του, χρησιμοποιώντας το κινητό του τηλέφωνο ή τον υπολογιστή του. Οι καταχωρήσεις μπορούν να συνοδεύονται από συντεταγμένες GPS. Επιπλέον, οι πολίτες μπορούν να κάνουν προτάσεις για τη βελτίωση των υποδομών τις πόλης, αλλά και να σχολιάσουν και να δώσουν θετικές ψήφους στις υπάρχουσες δημοτικές καταχωρήσεις.
• Στην κατασκευή έξυπνου παρκινγκ
• Στην κατασκευή έξυπνου φωτισμού
• Στην βελτιστοποίηση της χρήσης απορριμματοφόρων (Έλεγχος μέσω αισθητήρων, της πλήρωσης των κάδων απορριμμάτων ώστε να εξοικονομήσει έως 40% των καυσίμων)
• Στα smart open malls
• Σε fleet management (διαχείριση του στόλου αυτοκινήτων),
• Σε συστημα Mind the Pump,έξυπνο έλεγχο από μακριά για τα αντλιοστάσια λυμάτων και νερού
• Στην αειφορική διαχείριση των υδατικών πόρων.
• Σε ειδοποιήσεις κοινωνικής προστασίας (Σεισμοί, φωτιές, έντονα καιρικά φαινόμενα και σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης) κατ’ εφαρμογή του γενικού σχεδίου πολιτικής προστασίας Ξενοκράτης που μπορούν να ενεργοποιηθούν πολύ γρήγορα με η χωρίς προειδοποίηση. Τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης μπορούν να βοηθήσουν να ενημερώσουν τούς πολίτες με σημαντικές πληροφορίες για την ασφάλεια των θιγόμενων περιοχών σε σύντομο χρονικό διάστημα.
• Σε συνεργασία με εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, ανάπτυξη και εφαρμογή προγράμματος τηλεβοήθειας στο σπίτι και σταδιακή αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων της απομακρυσμένης ιατρικής βοήθειας.
• Τα κοινωνικά μέσα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ενημερώσουν ή να υπενθυμίσουν στο κοινό τις επερχόμενεςδραστηριότητες η για εγγραφές σε σεμινάρια και εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
• Ανακοινώσεις των Δημοτικών Υπηρεσιών.
• Εγκατάσταση και λειτουργία βαρόμετρου µέτρησης για το βαθμό ικανοποίησης των ∆ηµοτών από τις υπηρεσίες που προσφέρει ο ∆ήµος, καθώς και για συνεχή πληροφόρηση των προβλημάτων που απασχολούν τους πολίτες.
Ειδικότερα ο πολίτης, ο επισκέπτης, ο επενδυτής θα μπορεί:

Ο πολίτης:
• να υποβάλει αιτήματα για την έκδοση πιστοποιητικών,
• να παίρνει πληροφορίες από τις δημοτικές υπηρεσίες,
• να υποβάλει προτάσεις προς την δημοτική αρχή,
• να πληροφορείται – ενημερώνεται για τις δράσεις του δήμου, για τις αποφάσεις του Δημοτικού συμβουλίου και των επιτροπών,
• να έχει πρόσβαση σε χρηστικές πληροφορίες.
• να παρακολουθεί ζωντανά τις συνεδριάσεις του Δημοτικού συμβουλίου
• να πληροφορείται για όλους τους διαγωνισμούς του Δήμου
• να παρακολουθεί την πορεία του προϋπολογισμού

Ο υποψήφιος επισκέπτης, Έλληνας και ξένος, να πάρει πληροφορίες για:
• την ιστορία της πόλης,
• τα αξιοθέατα της πόλης και του περίγυρού της,
• τις δυνατότητες πρόσβασης σε αυτά (χάρτες, δρομολόγια λεωφορείων, πιάτσες ταξί, κτλ.),
• τις δυνατότητες διαμονής στην πόλη (ξενοδοχεία, ξενώνες),
• τις μελλοντικές καλλιτεχνικές / πολιτιστικές / καρναβαλικές εκδηλώσεις.
• Ψηφιοποίηση και δημοσίευση των αρχείων του Δήμου για την ενίσχυση και διατήρηση της ιστορικής μας μνήμης και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς (αρχείο φωτογραφιών, κλπ.).
• Στις κεντρικές πλατείες δημιουργία ασύρματων δικτύων ελεύθερης πρόσβασης στο διαδίκτυο (hot spot)

Ο υποψήφιος επενδυτής:
• Να λαμβάνει χρηστικές πληροφορίες σε θέματα αδειοδοτήσεων στους διαφορετικούς επενδυτικούς τομείς,
• Να του παρέχονται πληροφορίες δημογραφικού και οικονομικού περιεχομένου για την πόλη.

Θα επιδιωχθεί να δοθεί άμεσα η δυνατότητα σε όλουςτους πολίτες,μη χρήστες ηλεκτρονικών ψηφιακών συσκευών, να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο με την δημιουργία δημοτικών κέντρων δωρεάν πρόσβασης και εξυπηρέτησης.

Νέα Πάτρα

ΝΙΚΟΣ Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

 

Μιαούλη 48, Πάτρα, Τ.Κ: 262 22 / Τηλέφωνο: 2610 344 700 και 2610 344 702 / E-mail: ninikolopoulos@gmail.com

© Copyright 2019 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος - Υποψήφιος Δήμαρχος Δήμου Πατρέων